Sofia je těhotná

15. října 2015 v 15:25 | Ducii |  Švédsko-aktuality
Princ Carl Philip a princezna Sofia očekávají svého prvního potomka. Ano, přesně tato zpráva se před pár hodinami rozletěla do světa. Sofia je těhotná a termín má někdy v dubnu 2016! To je zhruba měsíc až dva po korunní princezně. Já osobně tipuju ty dva, protože si myslím, že Victoria porodí koncem února či začátkem března. Tak či tak - Švédsko čeká příští jaro dvojnásobná nadílka.


Když se brali, tvrdili, že s dětmi chtějí ještě pár let počkat. Asi jen chtěli odvést pozornost od reality. Čtyři měsíce po svatbě je Sofia těhotná. Vzhledem k tomu, že těhotenství se ohlašuje po ukončení třetího měsíce, tak je více než jisté, že miminko bylo počato na líbánkách.

Švédská televize SVT, která odmítala vysílat letošní křest kvůli vysokým nákladům a tomu, že letos bylo královské rodiny už dost, asi moc nadšená nebude, že nás čekají minimálně dva křty. Na druhou stranu - myslíte, že by ty křty spojili, když se miminka narodí takto krátce po sobě? No uvidíme, necháme se překvapit.

Podobně jako u korunní princezny nejsou plánovány žádné změny v programu. A musím říct, že jsem si zrovna nad nějakou nedávnou fotkou říkala, že by mohla být těhotná. Přišla mi taková kulatější a hlavně mě zarazilo oblečení, co měla. Nicméně jsem to zavrhla s tím, co říkali před svatbou. Opravdu jsem si nemyslela, že budou plánovat potomka už letos. No možná ty mé sny jsou přeci jen trochu prorocké, jen ne úplně. Zdálo se mi o těhotenství lucemburské Stephanie, včera zase o tom, že k nám přijela švédská Victoria. No když to propojíme - těhotenství a Švédsko, tak by tam malý náznak prorockých schopností byl ne? :-))
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 deaneira deaneira | 15. října 2015 v 16:01 | Reagovat

máme z tebe vědmu :-) no na par fotkách mi její oblečení taky nějak nesedělo a říkala si že možná, ale na křtinách jsem to zavrhla a ono to je pravda příští rok se máme na co těšit, myslím že by možná spojení křtin nebylo špatné byla by to legrace :-)

2 Barca Barca | 15. října 2015 v 19:06 | Reagovat

Krasna zprava, ale vite ze me to taky uz napadlo? To bude opravdu velka rodina.

3 Lisi Lisi | Web | 15. října 2015 v 19:24 | Reagovat

Tak to SVT musí brát tak, že další takovéto přenosy bude řešit až za x let v souvislosti se svatbou a detmi Estelle a jejího sourozence. Předpokládám, že děti Madeleine a CP na to nebudou mít nárok.

4 Dd Dd | 15. října 2015 v 20:12 | Reagovat

Mně to napadlo když jsem jí viděla chovat děti při nějakých oficialitách. Koukala tak nějak mateřsky :-D

5 Soňa Soňa | 15. října 2015 v 23:15 | Reagovat

To je hezká zpráva. Já si právě na fotkách ze křtin říkala, že je taková kulatější a "naducaná", a že to asi přidávají ty šaty. A ono ne.

6 PrincessLeila PrincessLeila | 16. října 2015 v 11:14 | Reagovat

Jupíííííííííííííí!!!!!!!!!!!!!!

7 PrincessLeila PrincessLeila | 16. října 2015 v 16:22 | Reagovat

Btw, zdá se mi to nebo si Sofia nechala srovnat zuby?

8 Kolečko Kolečko | 17. října 2015 v 22:07 | Reagovat

[3]:: No spíš za pár let bude radostně ukazovat záběry tzv. "bývalé buržoazie a aristokracie" jak je lidově-islámské soudy odsoudí k smrti nebo doživotí za to že si dovolili kdy existovat ve skvělé švédské multikulturní socialistické společnosti. :-(

Ale zpět z realismu do optimismu:
Dá-li Bůh možná to bude pokračovatel dynastie. :-)

9 PrincessLeila PrincessLeila | 18. října 2015 v 10:51 | Reagovat

to Kolečko - evidentně opět naprosto nechápete, o co jde. Švédsko už "pokračovatele dynastie" má - je jím pokračovatelka, dcera korunní princezny.

10 Dd Dd | 18. října 2015 v 12:32 | Reagovat

No jo ale jak se dynastie vlastně teď bude  jmenovat? Westling? Nebo Daniel přijal příjmení Bernadotte? Jak je vlastně tohle ošéfované v případě korunních princezen v evropě?

11 PrincessLeila PrincessLeila | 18. října 2015 v 12:33 | Reagovat

Určitě Bernadotte. To by se jméno dynastie měnilo běžně podle toho, jak by se která korunní princezna vdala.

12 Martina Martina | Web | 18. října 2015 v 13:39 | Reagovat

[5]: Soňo :-P Blíží se vánoce... nemáš pro nás nějakou dobrou zprávu :-D

13 PrincessLeila PrincessLeila | 18. října 2015 v 14:26 | Reagovat

Jestli oznámí těhotenství Madeleine, tak omdlím :-) Ještě by tak mohly Kate a Stéphanie s Claire. Ale samozřejmě i kdokoli jiným, vždyť většině royal ladies není moc přes 40... Napadla mě ještě Charlene, ale tam jsou asi rádi,že se vůbec zadařila dvojčata.

14 Dd Dd | 18. října 2015 v 14:48 | Reagovat

(11) ALe vždyť se jména monarchií mění ne?  
Přece když se vdávala Viktorie anglická tak se změnilo jméno monarchie podle manžela ne? Pak to sice ve válce změnili, ale bylo to tak ne?

15 PrincessLeila PrincessLeila | 18. října 2015 v 15:34 | Reagovat

To máš pravdu. Že by to bylo proto, že Albert byl šlechtic? Tipuji, Ducii určitě ví.

16 Sisi Sisi | 18. října 2015 v 16:09 | Reagovat

Jenže Daniel sám převzal příjmení Bernadotte, podle oficiálních stránek. Takže jméno dynastie se měnit nebude.

17 Dd Dd | 18. října 2015 v 19:14 | Reagovat

Takže kdyby Daniel byl třeba baron Hohenlohe nebo tak někdo tak by se dynastie přejmenovala? A nevíte někdo jak to budou řešit v ostatních zemích v evropě? Vždyť to bude v následující generaci vládkyň docela aktuální otázka ne?

18 Soňa Soňa | 18. října 2015 v 20:04 | Reagovat

[12]: Ahoj... :-x Já měla dělat, že tu nejsem :-D
Vím, je to strašné. Zrovna nedávno jsem hledala něco do rukopisu a zjistila v záznamech, jak dlouho už...vždyť jsem knihu chystala ke 40 narozeninám Mary!
No,jo. Rukopis je hotový, nejsem spokojená. Něco vyhazuji, přepisuji, nelíbí se mi fotky, které mi mi byly poskytnuty. Taky jsem měla naplánovanou cestu do Kodaně s tím, že tam ještě něco dofotím. Do toho kolotoč kolem nové knihy Tegmine, která měla letos o Vánocích vyjít a i tu jsem stopla a bude na jaře. Ta je už kompletní, obálka vyrobená. Něco se mnou je. Nechci to pustit do světa. Mary je napsaná a já si stále říkám, jestli je všechno tak, jak jsem chtěla. Vy, co se na ni těšíte, vydržte do vánočních svátků. Teď na podzim se bude spouštět můj literární veb a tam už bude i trailer ke knize. Krásný kreslený. Tak snad už brzy...
,

19 Sisi Sisi | 18. října 2015 v 21:47 | Reagovat

Těžko říct, jestli by se přejmenovala, protože jsou to pouze spekulace. Ale i kdyby byl kníže kdovíjaký, tak by se to asi řešilo podobně jako v Dánsku nebo Nizozemsku. Princ Claus stejně jako princ Henrik byl/je šlechtic a jejich titul jim zůstal a dostaly ho i jejich děti, ale jméno celé dynastie se neměnilo.A co bude v příští generaci, na to si musíme počkat :-)

20 Martina Martina | Web | 18. října 2015 v 22:33 | Reagovat

[18]: Na dobré věci se vyplatí počkat ;-) Těším se! Díky :-P

21 Jarkaka Jarkaka | 21. října 2015 v 14:47 | Reagovat

Tak konečně máme možnost vidět Kate v tiáře. Zúčastnila se státního banketu. Slušelo jí to :-)

22 Kolečko Kolečko | 21. října 2015 v 18:36 | Reagovat

[9]: Leila a další: To spíš Vy nechápete o co tu jde. Rod se udržuje v mužské linii. V Nizozemsku ani v Lucembursku nevládne ani rod Nasavský ani rod Oranžský či Oranžsko-nasavský. to je realita. To je to samé jako fakt, že Karlu Filipovi trůn populističtí socialisti ukradli. Ano Viktorie je korunní princezna a první následník trůnu (další otázka je zda se v tom socialistickém multikulturalismu formálního trůnu někdy dočká). Ano Estelle je další v pořadí trůnu. Ano zachová královskou linii, ale ne (původně uzurpátorský) rod Bernadotte. Nic na tom nezmění, že její otec se "přejmenoval" On je Westling, jeho otec byl Westling atd.

23 Dd Dd | 21. října 2015 v 19:23 | Reagovat

(22) uzurpátorský? Já myslela že je poslední z rodu Vasů pozvali poté co si je zvolila šlechta? Ale je fakt že zase tak moc jsem to nestudovala.
(21)
já ti nevím, mně přijde že Kate ta jasná červená moc nesluší. Sluší jí podle mně modrá ve všech odstínech. Na tiáru jsem byla zvědavá a tahle je moc hezká, ale přijde mi že k tomu měla špatný účes. Asi jsem náročná a zdeformovaná, ale udělala bych jí cosi jiného než patku když má na hlavě takovou nádheru. Takhle to vypadá když si korunku nasadí malá holka. :-? O_O O_O

24 Deaneira Deaneira | 21. října 2015 v 20:43 | Reagovat

[23]: ohledně účesu Kate souhlasím chtělo to asi navolno scesat dozadu, tuto tiaru už mela před dvěma roky, dokonce  se stejnými náušnicemi, takže už jsme ji v ní viděli :-) barvu šatů chápu vzhledem k čestným hostům :-D

25 Dd Dd | 21. října 2015 v 21:07 | Reagovat

Mohla radši zvolit žlutou v barvě srpu a kladiva - ta by jí šla víc. :-D

26 Viktor1e Viktor1e | 21. října 2015 v 21:27 | Reagovat

Kate se mi moc líbila.Ta ofina co teď nosí ji moc sluší a vůbec tak nějak po těch dětech zkrásněla.Šaty nádherné a k této příležitosti se moc hodily.Jenom mě překvapila ta velkolepost s jakou přijali čínského hosta... co sleduji tento blog,tak se jednalo asi o nejvelkolepější přijetí hosta a dokonce jsem viděla jak osobně královna dohlížela na přípravu státní večeře(?) banketu či co to bylo,asi to není úplně běžné a proto ji fotografové zachytili.
Nerada jsem viděla našeho prezidenta jak se obrací na východ a všichni ho za to kritizovali,ale když jsem viděla tu nejsilnější královskou sestavu+ premiéra tak co k tomu dodat?

27 Ducii Ducii | Web | 21. října 2015 v 23:57 | Reagovat

[26]: Takovýto státní banket se koná dvakrát do roka. Návštěva, pro kterou bude uspořádán, je vybírána vládou. V minulosti třeba americký prezident či ten ze Singapuru. Královna vždy dohlíží na přípravu. Častěji ten banket nebývá protože jeho příprava trvá zhruba toho půl roku.

28 Soňa Soňa | 22. října 2015 v 8:21 | Reagovat

[27]: Zajímavý by byl dokument o takové přípravě. Nepsalo se tu už něco o té Papyrus tiaře? Vím, že jí nosívala královnina sestra a matka.

29 Dd Dd | 22. října 2015 v 9:02 | Reagovat

(28) Dokument o přípravě obřího banketu už  v televizi určitě proběhnul. Nevím sice, jestli to bylo o anglickém, ale určitě jsem ho viděla. Jak tam běhá chlap s metrem a měří jestli jsou skleničky v přesném odstupu od kraje stolu a tak. Měli dokonce nějakou šablonu kterou pak zvedali. Ale bylo takovéhle praktické - nic o tom jak se vybírají hosté a kdo s kým může sedět a tak.Jenom si nevzpomenu v kterém to bylo kanále.

30 Kolečko Kolečko | 22. října 2015 v 10:07 | Reagovat

[23]:: Ano uzurpátorský, je to možná lehce nadnesené, ale je to tak. Až Karel XV a Oskar II. bylo potomky vůbec některého švédského krále. Dědicové trůnu byli potomci Adolfa I. Fridricha především Gustava VI., kteří byly všichni sněmem "odstřiženi". Korunní princ Gustav, jeho dcera Karola (bezdětná), Sofie/Žofie Vilemína, její syn Fridrich I. Bádenský, jeho syn Fridrich II. (bezdětný) a jeho sestra Viktorie, švédská královna, manželka Gustava V. Takto přecházel legitimní nárok na švédský trůn až došel k původně uzurpátorům trůnu, kde se z jejich nároku stal nárok dokonce legitimní.

To co se stalo ve Švédsku, byla "pěkná nepěknost". Trochu náznak politického vývoje ve Švédsku do budoucna. Ale pokud mám dědice a mám možnost si z nich vybrat dle nějakých požadavků (viz Britský příklad), tak je hloupost "hledat a volit" na trůn někoho kdo není potomkem posledních šv. králů a není potomek žádných šv. králů a vlastně není potomek žádných králů a knížat. Vlastně je to cizích maršál (navíc se super tetováním :) ). To že se trůn "dokonce vrátil" do rodiny držící legitimní nárok je možno brát jako důkaz, že "Boží mlýny melou" a zlodějna nevydrží (opět nadneseně).

Btw. Dynastie Vasa vymřela v roce 1689 ;)

31 Dd Dd | 22. října 2015 v 10:14 | Reagovat

[30]:Jé jaké tetování? Nechtěla bys na toto téma napsat článek? Zní to hrozně zajímavě a já nemám dost času abych četla deset knížek. Ducii by to tu možná uveřejnila ne?

32 EvaR EvaR | 22. října 2015 v 11:41 | Reagovat

[30]: to se taky můžeš opřít do Britské monarchie, kde na trůně také nejsou právem, protože zbavili následnických práv všechny potomky Jakuba II. (kromě jeho dvou dcer z prvního manželství), protože přešli na katolickou víru...

33 Dd Dd | 22. října 2015 v 11:48 | Reagovat

[32]: Tam by se dalo pochybovat už o Tudorovcích - vždyť jsou v podstatě potomci královny a jejího podkoního kterého si vzala po ovdovění. ;-)
A ano Stuartovci taky dopadli jak dopadli. :-D

34 PrincessLeila PrincessLeila | 22. října 2015 v 12:03 | Reagovat

Dalo by se pochybovat o všech anglických královských dynastií - Vilém Dobyvatel byl levoboček :-)

35 monarchie monarchie | Web | 22. října 2015 v 17:09 | Reagovat

[28]:[29]: Taky mám pocit, že jsem o té tiáře psala. Přijde mi nějaká povědomá :-)

Jinak o banketech jsem také něco viděla, ale nejsem si jistá, zda to bylo o těch britských. Každopádně kdybyste si o tom chtěli nšco počíst, pak tady: http://www.dotyk.cz/r-10-2015/8_tajemstvi-banketu-v-buckinghamskem-palaci Letos na téma banketů byla v Buckinghamu prohlídka, tak k tomu bylo dost zajímavých info.

36 Soňa Soňa | 22. října 2015 v 17:14 | Reagovat

Je, díky. Já viděla dokument z Amalienborgu,když chystali na Nový rok recepci.
Jinak se tu "strhla"zajímavá diskuze. Asi se jen tak nedopracujeme ke všem uzurpátorům, ale mám velkou radost, jací sečtělí a milovníci historie se tu scházejí.

37 Kolečko Kolečko | 22. října 2015 v 17:28 | Reagovat

[31]:: Ne nechtěl. :) Není ani moc co. Jean Baptiste Bernadotte tedy král Karel XIV. Jan, zakladatel dynastie Bernadotte, který byl francouzský maršál, původně francouzký republikán a revolucionář měl na hrudi vytetován nápis "Smrt všem králům a tyranům". Prý se kvůli tomu po "změně kariéry" nenechal nikým vidět neoblečen.

[32]:: V Británii je suverenita parlamentu, stejně jako ve Švédsku. V Británii, ale nakonec vybrali díky nastoleným podmínkám "nejposlednější" možné dědice trůnu (nikdo další kromě potomků Jakuba I./VI. kromě nelegitimních potomků už nebyl po vyloučení katolíků a těch byla většina z možných).

[33]:: To je opět něco jiného, Tudorovci at' potomci legitimního rodu (ale přes nemanželskou ženskou linii) neodvozovali svou legitimitu od svých královských předků, ale z "pozice síly" tj. středověkou metodou. Navíc manželka Jindřicha VII. byla Alžběta z Yorku dědička původní (legitimní) dynastie což mu dávalo legitimitu přičemž jejich syn Jindřich VIII. již byl králem legitimním jako syn obou rodičů. To za jeho vlády došlo ke kodifikaci britského následnického řádu téměř tak jak jej známe. Proto...

[34]:: ... proto je jedno zda byl či nebyl Vilém Dobyvatel levoboček. To o Viléma Dobyvatele se odvozuje královská linie anglických králů. Vilém trůn nikterak nedědil (na rozdíl od Normandie), ale dobyl tj. získal korunu z "pozice síly" (v té době legitimnější čin než dnes logicky). A ano nakonec se potomci resp. syn Jindřich I. oženil se skotskou princeznou Matildou, která byla dcerou původní anglické (anglosaské) princezny Matildy ,dcery Eduarda Vyhnance (syn krále Edmunda II.), takže i zde nakonec došlo k "dodatečně k dodatečné krevní legitimizaci". Matildin syn král Jindřich II. z dynastie Plantagenetů je přímým předkem všech anglických a britských králů. Ono britská královská linie s v mnohém podobá té naší české. Obě jdou téměř nepřerušeně od začátku do konce. Ale ta naše je přímější (to dělají ti Stuartovci, válka Ruží a Vilém Dobyvatel), což je plus. To Švédsko je pravý opak.

Ono je to téma docela složité a obsáhlé a ukazuje, že monarchie nestojí na modních výstřelcích. Nejen neználka to pak mate když se začne zajímat. nejhorší jsou právě ty excesy mimo pravidla, které to komplikují. Ono by se o následnickém systému té, které země včetně historie dal udělat samostatný článek (není to nabízení se, ale nebránil bych se). Lehce vysilující sloh, proto se omlouvám za chyby.

38 Dd Dd | 22. října 2015 v 18:05 | Reagovat

Já bych se o články o následnictví přimlouvala - Ducii šlo by to?
Klidně i o vyhnaných monarchiích. Zajímavé by byly i články o jednotlivých šlechtických rodech. Protože z nich se dřív braly nevěsty pro krále když už se teda porušilo braní se mezi přízní (viz Habsburkové). Mně osobně zajímají i zajímavé choroby táhnoucí se monarchiemi   (hemofilie, šílenství...)

39 Lisi Lisi | Web | 22. října 2015 v 18:54 | Reagovat

[38]: Třeba o španělském šílenství jsou dvě kapitoly v Temné historii králů a královen Evropy.

40 Dd Dd | 22. října 2015 v 23:14 | Reagovat

Zajímavá byla taky kniha o podivných manželstvích - kterak manželé věznili manželky a podobně.

41 Dd Dd | 28. října 2015 v 11:13 | Reagovat

mám dotaz: je nějaké pravidlo kdy se nosí a nenosí šerpa? A takové ty připínací řády?

42 PrincessLeila PrincessLeila | 30. října 2015 v 14:49 | Reagovat

Nějak nám ty královské dámy nemocní. Máxima zánět ledvin, Mette-Marit plicní infekce. No jo, taky to jsou jen lidé.

43 Viktor1e Viktor1e | 30. října 2015 v 15:40 | Reagovat

Vůbec není divu,že NĚCO chytly,vždyť se každým dnem potkávájí s tolika lidmi a dá se říct,že po všech kontinentech...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama